6 mei, 2016

Curacao eiland tour

De tweede dag deed ik niet veel in Curacao buiten nog even de stad ingaan om daar ook wat kleinere dingetjes te gaan verkennen. Stephanie, mijn kamergenoot, vertelde me dat ze gisteren een leuke tour had gedaan met Peters tours en dus besloot ik om die ook maar gewoon te boeken voor de volgende dag. Het was trouwens ook de goedkoopste die ik kon vinden, $50, want de andere tours vroegen al gauw $30 meer.

De Spaanse Wateren, onze eerste stop.

Ik vertelde Stephanie dat ik graag wel een trip wou doen hier in Curacao en ze begreep me helemaal niet.

“Je wilt gaan trippen in Curacao?”

Nederlands en Vlaams hebben toch wel enkele kleine taalverschillen merk ik telkens weer opnieuw…

Mijn tweede avond ging ik in een leuke club rondhangen. Stephanie, een Belgisch meisje -Jolien- en een Duitser waarvan ik de naam eigenlijk niet meer weet gingen mee feest vieren… We dronken heel wat lekkere cocktails en dansten op onze blote voeten tot we niet meer konden!

De volgende morgen zou ik al om iets voor negen worden opgehaald, dus het werd een kort nachtje. Toch vond ik dat niet erg, want ik had echt een heerlijke avond en nacht beleefd!

De volgende morgen werd ik opgehaald door mijn gids voor de dag. Na nog enkele andere Spaanstalige en medevlamingen op te halen kon de tour ook echt beginnen.

De gids zweeg geen seconde, want over alles waar we voorbij reden kon hij wel iets vertellen.

Onze eerste stop was een souvenirwinkeltje met een balkon waarop je een geweldig uitzicht kreeg over de Caracasbaai en de Spaanse wateren.

Na deze korte stop gingen we verder naar een likeurfabriek waar we ook even een beetje alcohol mochten proeven. En dat om tien uur ’s morgens!

Het leukste deel van de tour kwam in de namiddag, wanneer we naar het Shete Boka nationale park gingen. Deze ruige rotsen werden helemaal uitgehold door de woeste, schuimende zee daaronder.

Iets verder was er zelf een volledig ondergrondse grot waarin de klotsende zee opspatte en een dikke mist vormde.

In één van de inhammen van het rotsachtige gebied zagen we een eenzame zeeschildpad zwemmen. Het leek wel alsof hij een beetje moeite had om weg te geraken, maar de gids verzekerde ons dat dat niet het geval was.

Na een lekkere lunch op een geweldige locatie -het uitzicht was geweldig- trokken we verder naar het Grote Knip strand. Een vrij klein strand dat tussen twee grote rotsformaties was gevormd. Het water was er prachtig blauw en volledig doorzichtig.

Ik had al heel wat paradijselijke stranden kunnen bekijken tijdens mijn reis door de Caraïben, maar toch verbaasd het me hoe anders alle stranden telkens weer zijn.

Na deze rustgevende stop hadden we nog één korte stop te gaan; de zoute meren waar heel vaak ook flamingo’s aanwezig waren.

We hadden geluk want er waren er heel wat. Spijtig genoeg waren ze nogal mensenschuw en bleven ze ver weg van de toeristen die zo graag enkele foto’s van de roze steltenlopers hadden genomen.

De Grote Knip, een prachtig strand in Curacao.

Al bij al een geslaagde tour en dag!

In dit artikel staan enkele affiliate links. Wanneer jij iets boekt bij deze reisorganisaties krijg ik een kleine commissie op de boeking. Jij betaalt daarvoor niets extra. Je kan het dus zien als een manier om deze blog te steunen als je er iets aan hebt gehad. Ik gebruik deze reisorganisaties zelf ook, en ik zal alleen reismaatschappijen aanraden die ik zelf ook gebruik.

Volg je mij al op Social Media?

Hoi, ik ben Sam Van den Haute. Gedurende de laatste 5 jaar reis ik bijna permanent de wereld rond. Het avontuur opzoeken en mooie plekjes bezoeken zijn immers mijn passie. Laat mij ook jou inspireren met geweldige verhalen, prachtige foto's en handige tips van mijn avonturen op reis. Op mijn facebookpagina en instagram account krijg je de laatste updates en mooie foto's om jou te inspireren voor je volgende reis.
Mijn tips voor reizigers werden tijdens het korte bestaan van deze blog al gedeeld op o.a. Radio 2, NPO 3FM (Nederland), Steps Magazine, Vakantiesalon Antwerpen en heel wat meer platformen.
Sluit je aan bij duizenden anderen om de laatste updates te ontvangen!

Like Checkoutsam op Facebook

Laat een bericht achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

U kunt deze HTML trefwoorden en attributen gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CheckOutSam: Reisblog met reistips voor over de hele wereld!